نکته بسیار مهم در نگارش نامه تبلیغاتی برای فروش بیمه عمر توجه به نوع مخاطب است. شما باید سعی کنید که نوع نگارش نامه را متناسب با نوع مخاطب تنظیم کنید که منظور از این مسئه این است که نه تنها میزان تحصیلات مشتری بلکه به نیازهای او توجه شود و برای مانور بر روی مزیت های بیمه، مزایا را به نیازهای مشتری ارتباط دهید. برای این منظور، در ادامه مقاله قبل، در این مقاله نیز سایر نکات مهم در نگارش نامه تبلیغاتی برای فروش بیمه عمر را بیان خواهیم نمود:
4- مخاطبین خود را شناسایی کنید.
یک قانون کلی وجود دارد و این که” شما هیچ وقت نمی توانید همه را راضی نگه دارید”. در مورد فروش بیمه نیز همین گونه است. شما نمی توانید یک نامه تبلیغاتی بنویسید که از نظر همه مخاطبین جذاب باشد. لذا باید در ابتدا گروه مخاطبین مورد نظر خود را شناسایی نموده و سپس نامه را متناسب با آن ها تنظیم کنید.
5- دلایل خرید را بررسی کنید.
شما باید یک فهرست کامل از دلایل خرید بیمه عمر پیشنهادی شما توسط مشتری تهیه نموده و از هریک از آن ها در نوشتن نامه تبلیغاتی کمک بگیرید. چند نمونه از این دلایل را در ادامه بیان خواهیم نمود:
– انجام کار درست و در نتیجه تحسین شدن از جانب دیگران
– راه تولید درآمد
– داشتن احساس امنیت مالی و در نتیجه امنیت روانی
– سرمایه گذاری ایمن
– داشتن یک پشتوانه مالی مطمئن و در نتیجه احساس رضایت از شرایط زندگی
– و…
6- دلایل اصلی خرید بیمه عمر از نظر مشتری را پیدا کنید.
مسلما در پس همه دلایلی که مشتری برای خرید بیمه عمر از شما بیان می کند، یک دلیل مهم تر و اصلی نهفته است که شما بایداز میان صحبت های او، پی به این دلیل اصلی برده و در نامه های تبلیغاتی، این دلیل را ذکر کنید.
7- طول متن نامه تبلیغاتی را تنظیم نمایید.
همه ما از خواندن متن های بلند که در طول متن، به مسائل خاصی اشاره نمی کند، خسته می شویم و دوست داریم اگر قرار است که یک متن علمی را بخوانیم، تمامی این متن، پر از نکات باشد. این قانون در مورد نامه تبلیغاتی بیمه عمر نیز صدق می کند، طول متن نامه تبلیغاتی بیمه عمر، به میزان نکات و مسائلی بستگی دارد، که قرار است در نامه قید شود لذا طول نامه مهم نیست بلکه نامه باید به گونه ای باشد که همه جوانب بیمه نامه را برای مشتری به خوبی توضیح دهد.
حتما بخوانید :