یک پزشک فروش بیمه عمر شوید – فرض کنید که شما بیمار شده اید و به پزشک مراجعه می کنید. در این زمان شما انتظار دارید که پزشک ابتدا اجازه دهد شما توضیحات و علائم بیماری را بیان کنید، سپس شما را معاینه کند و در نهایت بیماری شما را تشخیص داده و برای شما دارو تجویز کند.
حال اگر شما به محض ورود به مطب دکتر و گفتن اولین علامت، مشاهده کنید که پزشک بدون این که اجازه دهد شما کامل صحبت های خود را بیان کرده و شما را معاینه کند، شروع به تجویز دارو نماید، در این صورت قطعا با خود خواهید گفت که این پزشک دیوانه است و به علم او شک خواهید کرد لذا به محض خروج از مطب او، نسخه را نادیده گرفته و به سراغ یک پزشک دیگر خواهید رفت. حال همین مثال را در مورد فروش بیمه برای شما تعمیم خواهیم زد.
شما باید پزشک بیمه عمر باشید
فرض کنید که شما به یک نمایندگی بیمه مراجعه می کنید و درخواست ارائه یک بیمه نامه عمر را از فروشنده دارید. با کمال تعجب مشاهده می کنید که نماینده بیمه بدون این که از پیشنهادات و درخواست شما از بیمه نامه عمر چیزی بپرسد، بدون این که بداند نیازهای شما چیست که راه حل رفع این نیازها را در بیمه عمر جست و جو می کنید، سریعا بیمه عمر را ارائه کرده و شروع به بیان پیشنهادات نمایندگی و مزیت های آن می کند.
در این صورت شما با خود می گویید که این نمایندگی هیچ اهمیتی به مشتری نمی دهد و فقط به فکر افزایش فروش شرکت است و قطعا از خرید بیمه عمر از این شرکت، انصراف خواهد داد شما باید دقیقا همانند یک پزشک خبره عمل نمایید یعنی به این صورت که:
1- ابتدا اجازه دهید مشتری از ذهنیت و انتظاراتش در مورد بیمه نامه عمر بیان کند. این دقیقا عین همان زمانی است که بیمار به پزشک مراجعه نموده و در ابتدا، بیمار شروع به بیان علائم بیماری می کند.
2- پس از آن شما باید از میان انتظارات مشتری، نیازهای او را دریابید. دقیقا همانند زمانی که پزشک بیمار را معاینه می کند تا بتواند به درستی، نوع بیماری را تشخیص دهد.
3- در مرحله سوم، فروشنده بیمه عمر باید بیمه نامه و پیشنهادات آن را با متناسب با نیازهای مشتری، به او ارائه کند. همانند زمانی که پزشک پس از خاتمه معاینات، داروهای مناسب این بیماری را برای بیمار تجویز می کند.
یک پزشک فروش بیمه عمر شوید
منبع : گروه آموزشی بیمه مارکتینگ
یک پزشک فروش بیمه عمر شوید
- یک پزشک فروش بیمه عمر شوید
خلاصه
یک پزشک فروش بیمه عمر شوید ! اجازه دهید مشتری از انتظاراتش در مورد بیمه نامه عمر بیان کند. پس از آن باید از میان انتظارات مشتری، نیازهای او را دریابید