کسانی که به تازگی نمایندگی بیمه راه اندازی کرده اند، آرزوی بزرگی دارند که بتوانند به موقعیت نمایندگان موفق بیمه دست یابند و همیشه به دنبال یافتن راه هایی برای دستیابی به این موقعیت هستند. برای این منظور شما باید از مهمترین ویژگی های نمایندگان موفق بیمه آگاه باشید تا این ویژگی ها را الگوی خود قرار داده و در خود تقویت نمایید. در این مقاله، ما این 4 ویژگی مهم را بیان خواهیم نمود:
1- از افراد موفق، پیروی کنید.
شما باید همیشه، نمایندگی هایی که در جمع 20 درصد نمایندگان موفق قرار گرفته اند را الگوی کاری خود قرار دهید. در واقع همیشه باید عملکرد خود را با عملکرد نمایندگان موفق مقایسه کنید تا بدانید نقاط ضعفتان چیست و چه عاملی باعث موفقیت آن ها شده است. شما باید از قانون علت و معلول استفاده کنید. این قانون بیان می کند که اگر شما، دقیقا همان کاری را که افراد موفق انجام می دهند، تکرار کنید، هیچ چیز نمی تواند باعث عدم موفقیت شما گردد. پس سعی کنید که اعمال نمایندگان موفق بیمه را تکرار کنید.
2- از صفر شروع کردن نترسید.
بسیاری از نمایندگان موفق بیمه، در ابتدای شروع کار، سرمایه چندانی نداشته اند و تقریبا از هیچ شروع کرده اند ولی اراده قوی داشته اند ولی از زمان شروع کار، با اراده قوی پیش رفته اند و نه تنها همیشه به دنبال یادگیری بیشتر رفته اند بلکه همیشه مهارت ها و توانایی های خود را به روز نموده و سعی داشته اند که از فناوری های روز دنیا عقب نمانند.
3- توانمندی ها و استعدادهای خود را به کار گیرید.
نکته بسیار جالب این است که بسیاری از افرادی که در نمایندگی های بیمه کار می کنند، از 90 درصد توانمدنی های خود استفاده نمی کنند اگر این افراد به گونه ای آموزش ببینند که از وجود این توانمندی ها با خبر شده و بتوانند از آن ها استفاده کنند، به صورت معجزه آسایی، فروش بیمه نامه های شما زیاد خواهد شد. دقیقا همان کاری که نمایندگان موفق بیمه انجام می دهند.
4- ذهن شما، موفقیت شما را رقم می زند.
شرایط بیمه همیشه در حال تغییر است و نمایندگی های موفق بیمه، همیشه به دنبال ارائه برنامه های آموزشی به بازاریابان خود هستند تا نه تنها آن ها را از این تغییرات آگاه نمایند بلکه بتوانند اطلاعات تخصصی بازاریابان را زیاد کرده و در نتیجه در زمان ملاقات با مشتری، تسلط کافی داشته باشند. از طرف دیگر در این نمایندگی ها، همه افراد، تصویرسازی ذهنی ایده آلی از فروش بیمه نامه های خود دارند و خود را در موقعیت های عالی تجسم می کنند. همین دو مورد سبب پیشرفت نمایندگی های موفق بیمه شده است.
منبع : گروه آموزشی بیمه مارکتینگ