با توجه به این که همه نمایندگی های بیمه به دنبال این هستند که بتوانند به صورت فوق العاده ای، فروش بیمه های خود را زیاد کنند و این مسئله برای افرادی که به تازگی نمایندگی بیمه را تاسیس کرده اند، اهمیت بیشتری دارد. ما در این مقاله، در سه اصل بسیار مهم، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه به صورت حیرت انگیزی، فروش بیمه نامه های خود را افزایش دهید.
1- حتما برای هر روز کاری، با 5 مشتری ملاقات داشته باشید.
شما در ابتدای شروع کار باید یک لیست از مشتریان احتمالی خود را تهیه کنید. افرادی که می دانید به هر دلیلی، به بیمه نامه های شما نیاز دارند. حال باید در سر رسید کاری خود، برای هر یک، یک زمان ملاقات را تعیین کرده و برنامه زمانی را برای خود تنظیم نمایید. توجه داشته باشید که در هر روز کاری حتما باید با 5 مشتری ملاقات داشته باشید تا بتوانید به حداقل نتیجه دلخواه برسید و در یک روز حداقل با یک مشتری، معامله کنید. اجازه ندهید که ترس شما از رد شدن، مانع از این ملاقات ها شود. شک نکنید اگر شما 5 ملاقات روزانه را به صورت اولویت بندی مناسب جلو ببرید، نهایتا به یک نماینده و بازاریاب موفق بیمه تبدیل خواهید شد.
2- در هر جلسه ملاقات با مشتری، مشتری ارجاعی بگیرید.
مسلما یک روز این لیست مشتریان احتمالی که تهیه نموده اید تمام می شود و حالا شما نمی دانید از این به بعد باید چکار کنید. شما باید مانع از تمام شدن این لیست شوید یعنی باید کاری کنید که هر بار، تعدادی مشتری به این لیست اضافه شده و ادامه دار باشد. لذا توصیه می کنیم زمانی که با هر مشتری در لیست خود، به صورت حضوری ملاقات داشتید قبل از ترک جلسه (چه در صورت موفق شدن به فروش و چه در صورت عدم موفقیت) به مشتری بگویید که:” قطعا شما در میان نزدیکان خود افرادی را می شناسید که به این خدمات بیمه نامه پیشنهادی ما نیاز داشته باشند. اگر ممکن است مشخصات آن ها را در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم با آن ها هم ملاقات داشته باشیم”. با این کار، شما مشتری ارجاعی دریافت کرده اید.
3- عملکرد خود را اندازه گیری کنید.
اگر شما بخواهید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و به دنبال رفع نقاط ضعف و تقویت توانایی های خود بروید، باید بتوانید عملکردهای خود را اندازه گیری کنید. برای این کار، نتیجه هر جلسه ملاقات با مشتری را بر روی نموار ببرید و یک معیار استاندارد را در نمودار در نظر بگیرید. سپس عملکرد خود را با این معیار مقایسه کرده و خود را آنالیز کنید.
منبع : گروه آموزشی بیمه مارکتینگ