در مقاله قبل، شما با مفهوم بازاریابی پارتیزانی و تفاوت آن با بازاریابی سنتی آشنا شدید. نکته حائز اهمیت در بازاریابی پارتیزانی، بحث توجه به جلب رضایت مشتری است یعنی تمامی اقدامات باید برای رسیدن به این موضوع صورت گیرد. اما اگر شما از جمله افرادی هستید که به استفاده از بازاریابی پارتیزانی ترغیب شده اید، لازم است از مهمترین مشخصه های این نوع بازاریابی آگاه شوید که در این مقاله، به ادامه این مبحث می پردازیم.
ادامه مشخصه های کلید بازاریابی پارتیزانی
4- با توجه به این که شما به عنوان فروشنده و بازاریاب بیمه، با جمعیت زیادی از مخاطبین روبرو هستید، ابتدا باید بدانید که بازاریابی شما متناسب با نوع مخاطبین، دو دسته می شود:
– بازاریابی هدف؛ که بر روی مخاطبین مشخص تمرکز نموده و پیام های تبلیغاتی بیمه نامه ها، برای گروه کوچکی ارسال می شد.
– بازاریابی انبوه؛ که جامعه بزرگ را مورد هدف قرار داده و در واقع، هیچ گونه تقسیم بندی در میان جامعه برای جزئی تر کردن مخاطبین وجود ندارد.
بازاریابی پارتیزانی بیان می کند که تمام نیروی بازاریاب باید بر روی بازاریابی هدف متمرکز گردد. متناسب با آن چه که گفته شد، بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی را در 3 مرحله، توصیه می کند:
– ابتدا باید نوع بیمه ای که قصد فروش آن را دارید مشخص شود
– سپس جامعه متناسب با نوع بیمه مد نظر به بخش های کوچکتر تقسیم گردد.
– در نهایت برای مخاطبین این گروه های کوچک، پیام تبلیغاتی ارسال گردد.
5- یکی از مهمترین توصیه های بازاریابی پارتیزانی این است که به منظور توسعه فعالیت های بیمه و پیشرفت کاری، 3 نکته باید در نظر گرفته شود:
– روابط جدید ایجاد کنید یعنی با مشتریان جدید وارد مذاکره شوید.
– تعداد معاملات خود را با مشتریان فعلی زیاد کنید
– حجم معاملات خود را با مشتریان فعلی افزایش دهید.
6- به جای این که به فکر حذف رقیبان کاری خود باشید، سعی کنید که با آن ها روابط دوستانه و همکاری داشته باشید تا از تجارب و ایده های هم کمک بگیرید.
7- توجه داشته باشید که مهمترین بازوی کمکی در بازاریابی پارتیزانی، تکنولوژی است و باید همیشه همزمان با پیشرفت فناوری، از به روزترین تکنولژی ها در ابزاریابی بیمه کمک بگیرید.
8- به جای این که تمرکز خود را بر روی میزان پول و سرمایه در نمایندگی بیمه بگذارید، به زمان و انرژی بیشتر اهمیت دهید تا هم ساعات کاری افزایش یابد و هم این که بازاریابان، با انرژی بیشتری به امر فروش بیمه مشغول شوند.
منبع : گروه آموزشی بیمه مارکتینگ