اگر بخواهیم که یک تعریف کلی از ارتباط بازاریابی داشته باشیم، باید بگوییم که زمانی که شما به عنوان فروشنده شرکت بیمه، یک پیام تبلیغاتی را برای آگاه ساختن بیمه گذار و مشتری برای وی ارسال می کنید، به این عمل، ارتباط بازاریابی گفته می شود. مراحل ارتباط بازاریابی عبارتند از:
1- آگاه سازی
در این مرحله شما باید مطمئن باشید که مشتری به اندازه کافی اطلاعات پیرامون بیمه نامه پیشنهادی دارد و از این نظر در زمان تصمیم گیری، مشکلی نخواهد داشت. تا زمانی که مشتری به خوبی از بیمه نامه پیشنهادی آگاهی نداشته باشد مطمئن باشید که شما نمی توانید فروش بیمه را پیش ببرید
2- مرحله دریافت
در این مرحله شما به عنوان کارشناس بیمه باید به این اطمینان برسید که مشتری به خوبی مزیت ها و ویژگی های بیمه نامه پیشنهادی را درک کرده و به طور کامل می داند که با خرید آن، چه سودی خواهد کرد.
3- مرحله پذیرش و قبول
حال مشتری باید تصمیم به خرید یا عدم خرید بیمه عمر پیشنهادی شما نماید. یعنی یا بیمه نامه را رد کند و یا بپذیرد. در این زمان ممکن است که مشتری بیمه نامه پیشنهادی شما را رد کرده و با انواع بیمه نامه های رقبا مقایسه کند.
4- مرحله اولویت و مزیت
مشتری زمانی که قصد دارد یک بیمه عمر را خریداری نماید، ابتدا نیازهای خود را اولویت بندی می کند تا بداند که این بیمه نامه، چقدر از نیازهایش را رفع نموده و آیا نیازهای ضروری را حتما برطرف می کند یا خیر. لذا شما در تبلیغ بیمه نامه عمر خود، باید دلایل قانع کننده بیان کنید تا مشتری مطمئن شود که این بیمه نامه، برای نیازهای وی، مناسب است.
5- خرید و مالکیت
همه فروشندگان بیمه عمر، در تمام تبلیغات خود به دنبال این هستند که نهایتا خرید از جانب مشتری رخ بدهد و زمانی که مشتری تصمیم نهایی خود را گرفته تا خرید را انجام دهد، فروشنده به موفقیت رسیده و این نشان می دهد که آگهی تبلیغاتی توانسته است به خوبی عمل نماید. لذا می توان این گونه بیان نمود که اقدام مشتری برای خرید بیمه عمر، بازخوری است که آگهی دهنده های بیمه عمر به دنبال آن هستند.
6- تقویت
شما باید تبلیغاتی انجام دهید که احساس رضایت مشتری از خرید خود بیشتر شده و این حس باعث می شود که مشتری ترغیب شود که بیمه های دیگر را نیز از شما خریداری کند.
حتما بخوانید :