حرفه بیمه یکی از حرفه هایی است که نه تنها پر درآمد است بلکه سقفی برای درآمد آن وجود ندارد به همین دلیل است که در سال های اخیر، شاهد این موضوع هستیم که افراد زیادی تمایل به اشتغال در این حرفه گشته اند. اگر شما توانایی و مهارت کافی در زمینه فروش و بازاریابی بیمه داشته باشید، در زمانی کمی، در میان مردم اعتبار کافی را به دست آورده و می توانید به یک نمایندگی عالی در زمینه ارائه خدمات بیمه تبدیل شوید. برای این کار، ابتدا باید به سراغ خودتان بروید تا با یافتن توانایی های خود، اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در فروش بیمه را بردارید. در این زمینه، اصل مهمی به نام اصل پارتر وجود دارد که ادامه، به بررسی این اصل می پردازیم.
اصل پارتو چیست
اصل پارتو به قانون 80 به 20 هم معروف است که بیان می کند:” 20 درصد از نمایندگان بیمه، 80 درصد از درآمد بازار را به خود اختصاص می دهند و 80 درصد نمایندگان، تنها 20 درصد درآمد را کسب می کنند”. همان گونه که متوجه شدید، شما باید سعی کنید در ابتدا خود را در گروه 20 درصد نمایندگان قرار دهید و به مرور زمان رتبه خود را ارتقا داده تا به جمع 5 درصد نمایندگان برتر بیمه بپیوندید در این زمان است که شما بهترین موقعیت کاری را کسب کرده اید و زمانی که مشتریان شما از شما راضی باشند، مسلما به سراغ نمایندگی های دیگر نمی روند.
تحقیقاتی که در مورد نمایندگی هایی که در گروه 20 درصد اول قرار دارند صورت گرفته، نشان داده است که در این نمایندگی ها، بازاریابانی وجود دارد که هر یک از آن ها، به اندازه 30-20 فروشنده در نمایندگی هایی در گروه 80 درصد قرار گرفته اند، روزانه فروش بیمه دارند و همین مسئله سبب شده است که به موقعیت عالی برسند. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه چیزی باعث تفاوت بین این دو گروه نمایندگی شده است. مهمترین و اصلی ترین تفاوت میان این دو نمایندگی، توجه به تفاوت های جزئی میان بازاریابن در این دو گروه نمایندگی است.
جالب است بدانید که کوچکترین تفاوت هایی که بارها تکرار می شوند، می تواند تاثیرات بزرگی را به دنبال داشته باشند لذا شما باید به این تفاوت ها توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که شما کافی است، اندکی تغییر در نمایندگی بیمه خود ایجاد کنید تا کمی شرایط بهتر شود در این صورت معجزه افزایش فروش را خواهید دید.
منبع : گروه آموزشی بیمه مارکتینگ