شاید تا به حال این سوال در ذهنتان به وجود آمده باشد که فروشندگان موفق بیمه، چگونه به این درجه از موفقیت رسیده اند که در طول یک روز می توانند چندین فروش داشته باشند در حالی این امر برای شما مقدور نیست. اگر برای مدتی، بتوانید اعمال و رفتارهای این افراد را در حین کار زیر نظر داشته باشید، متوجه خواهید شد که علت موفقیت آن ها چه بوده و شما نیز سعی خواهید کرد همین رویه را تکرار کنید تا به جایگاه او در فروش بیمه دست یابید. یکی از علومی که به این موضوع مرتبط می شود، علم برنامه ریزی N.L.P یا برنامه ریزی عصبی-کلامی است که دقیقا ارتباط بین رفتار انسان با موفقیت او را بیان می کند.
منظور از برنامه ریزی عصبی-کلامی چیست
علم برنامه ریزی عصبی-کلامی بیان می کند که کلام شفاهی و حتی مکتوب شما، می تواند بر روی سیستم عصبی شما اثر گذاشته و آن را جهت دهی کند. از طرفی، این که ما چگونه بتوانیم به امور زندگی خود بپردازیم، تحت کنترل سیستم عصبی قرار دارد. لذا می توانیم این گونه نتیجه گیری کنیم که کلام ما بر روی امور زندگی ما تاثیر می گذارد.
برنامه ریزی N.L.P، به بررسی چگونگی ارتباط مردم با یکدیگر می پردازد. اگر بخواهیم یک تعریف دقیق و کاملا علمی از این برنامه ریزی داشته باشیم، باید بگوییم که N.L.P ، یک چهارچوب ذهنی برای هر فرد تعیین می کند و به فرد آموزش می دهد که چگونه رفتار، خلقیات و حالات روحی خود را در مسیر درست هدایت کند تا بتواند به نتیجه دلخواه خود برسد.
ارتباط N.L.P با فروش بیمه
با توجه به آن چه در بالا گفته شد، زمانی که شما با افراد موفق در فروش بیمه آشنا می شوید، برای این که شما نیز به چنین جایگاهی برسید، کافی است با همان برنامه ریزی افراد موفق پیش بروید. بازارایابان موفق، فکر، رفتار و حتی فعالیت های بدنی خود را در این راستا تنظیم می کنند که بتوانند هدایت ذهنی درستی برای رسیدن به هدف خود به دست بیاورند. در واقع این افراد، نه تنها یک دستورالعمل کاری برای خود در نظر گرفته اند بلکه ذهن خود را به گونه ای کنترل می کنند که در راستای دستورالعمل موجود بوده و در نتیجه به خوبی بتوانند بر روی کار تمرکز نمایند. لذا شما نیز باید برنامه ریزی عصبی-کلامی او را برای خود تنظیم کنید و فکر و اعصاب خود را مطابق با افراد موفق برنامه ریزی نمایید تا به همان نتیجه دلخواه برسید.
منبع : گروه آموزشی بیمه مارکتینگ