اگر شما از جمله فروشندگان بیمه هستید که به دلیل تازه کار بودن شرکت بیمه، به فکر استفاده از تبلیغات هستید و یا اگر می خواهید تعداد مشتریان خود را زیاد کنید، باید با انواع تبلیغات در زمینه بازاریابی بیمه آشنا شوید تا بتوانید روش های بسیار مناسب را برای این منظور انتخاب نمایید. ما در مقالات مختلف سعی کرده ایم روش های تبلیغات مختلف را برای شما معرفی کنیم که در این میان، می توان به استفاده از رسانه های تبلیغاتی در بازاریابی بیمه اشاره نمود. رسانه های تبیلغاتی زمانی موثر خواهند بود که:
1- از نظر تداخل و تعداد تکرار، سنجیده شوند.
2- مفاهیم اساسی در تبلیغات رسانه ای در نظر گرفته شود.
3- انتخاب درستی در میان رسانه های تبلیغاتی صورت گیرد.
برای این که بتوانید در میان رسانه های تبلیغاتی مختلف، انواع مناسب را انتخاب کنید تا شاهد بهترین تاثیرات آن ها باشید، باید به چندین عامل توجه داشت که در ادامه بیان خواهیم نمود:
1- نوع مخاطبین را در نظر بگیرید که آیا همه مخاطبین شبیه به هم هستند و یا این که تفاوت هایی از جوانب مختلف در آن ها دیده می شود. برای مثال تفاوت در رسانه مورد علاقه و… و یا این که افرادی که تاثیر پذیر هستند، بیشتر توسط افراد تاثیرگذار متقاعد می شوند و کمتر تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرند.
2- ویژگی های بارز جمعیت مخاطبین من جمله سن، تحصیلات، جنس، شغل، میزان درآمد، محل سکونت و.. را بررسی کنید.
3- میزان دقت مخاطب در هنگام برخورد و استفاده از رسانه ها نیز مهم است. توجه داشته باشید که برخی از مخاطبین، حواس پرت هستند.
4- سبک زندگی و اختلاف طبقاتی در قسمت های مختلف جامعه، مد نظر قرار گیرد.
5- ویژگی های رسانه های تبلیغاتی را بررسی کنید تا متوجه شوید که هر رسانه، از چه راهی بیشتر روی مخاطب تاثیر می گذارد.
6- هزینه هایی که باید برای هر رسانه تبلیغاتی در نظر گرفته شود، مهم است. لازم است متذکر شویم که رسانه گران قیمت، به معنی تاثیرگذاری بیشتر نیست.
7- میزان دسترسی رسانه تبلیغاتی برای مشتری، مهمترین عامل درا نتخاب ان رسانه برای تبلیغات است.
8- از آنجایی که تعداد تکرار در تبلیغات رسانه ای، بسیار مهم است، لذا رسانه هایی اولویت دارند که در آن ها، تکرار معقول در نظر گرفته می شود. بهتر است این گونه بیان کنیم که در انتخاب رسانه تبلیغاتی، باید توجه داشت که تعدد تکرار، باعث آزردگی مخاطب نگردد در نتیجه در زمان انتخاب نوع رسانه، باید به این مسئله توجه داشت.
منبع : گروه آموزشی بیمه مارکتینگ