یکی از مهمترین نکات در نگارش نامه تبلیغات برای فروش بیمه عمر، توجه به طول نامه است. نامه بلند بالا به معنی عالی بودن نامه نیست بلکه نامه تبلیغاتی باید به اندازه ای باشد که تمامی مطالب مورد نیاز مشتری را بیان کند و از زیاده گویی که منجر به خسته شدن مشتری می گردد، جلوگیری شود. لذا در این مقاله، به بررسی 3 عامل مهم که بر طول نامه تبلیغاتی فروش بیمه تاثیر می گذارد، می پردازیم:
1- نوع بیمه ای که قصد معرفی آن را دارید.
شما اول باید به این مسئله توجه داشته باشید که قصد فروش چه بیمه ای را دارید. لذا شما باید ابتدا به خدمات بیمه عمر پیشنهادی خود، مزیت ها و ویژگی های آن توجه داشته باشید و سپس طول نامه را براساس آن تنظیم کنید.
2- نوع مخاطب خود را در نگارش نامه در نظر بگیرید.
این نامه تبلیغاتی قرار بر روی مخاطب تاثیرگذار باشد. لذا باید به گونه ای نوشته شود که هم برای مخاطب قابل درک باشد و هم این که مناسب با اطلاعات قبلی او، بتواند اطلاعات تکمیلی را در مورد بیمه در اختیار او قرار دهد. برای مثال ابتدا به سطح تحصیلات مخاطب دقت کنید. مخاطبین تحصیل کرده، در اغلب موارد، خیلی راحت می توانند از یک جمله کوتاه، متوجه مطلب گردند ولی برای افرادی که تحصیلات پایه دارند، باید توضیحات کامل ارائه شود پس نامه طولانی تر می گردد. یا این که دقت کنید مخاطب شما، تا چه حد در مورد بیمه عمر اطلاعات دارد. اگر هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشد، پس شما باید مفصلا در مورد آن توضیح دهید در نتیجه نامه طولانی تر می شود.
3- هدف خود را از نوشتن نامه تبلیغاتی مشخص کنید.
مسلما شما انتظار دارید که نامه تبلیغاتی شما نهایتا منجر به این شود که مخاطب از بیمه نامه پیشنهادی شما استقبال نموده و شما در فروش این بیمه به مخاطب موفق شوید. در نتیجه برای این کار باید نامه تبلیغاتی شما با تمام جزئیات نگارش شود اما اگر می دانید که مخاطب شما به اندازه کافی اطلاعات در مورد بیمه نامه پیشنهادی دارد و هدف شما از نگارش نامه، تنها بیان نکات مهم است، در این صورت طول نامه تبلیغاتی کوتاه می شود. اما در کنار تمام این مطالب باید توجه داشته باشید که هدف تمامی نامه های تبلیغاتی این است که شما مخاطب را متقاعد نمایید تا با جلسه ملاقات حضوری موافقت نماید در نتیجه در نامه تبلیغاتی به هیچ عنوان نباید اقدامی جهت متقاعد سازی مخاطب برای خرید بیمه نامه صورت گیرد.
حتما بخوانید :